17/12/14

Aπάντηση στα κείμενα της Ασύμμετρης για το βραχιολάκι

(Σημείωση Ασύμμετρης: Το παρακάτω κείμενο έφτασε υπό τη μορφή σχολίων στο μπλογκ, παρ' όλα αυτά δομεί ένα άρτια συγκροτημένο κείμενο και κρίνουμε απαραίτητο να το αναδημοσιεύσουμε γιατί θέτει με σοβαρό τρόπο ζητήματα του κοινού μας αγώνα και συμβάλει πραγματικά σε έναν γόνιμο κινηματικό διάλογο, ξεφεύγοντας από άλλου είδους αφοριστικές κριτικές που συναντήσαμε τον τελευταίο καιρό. Σκοπός μας δεν είναι να γίνει ένα ιδεολογικό μπρα ντε φερ για το ποιος έχει πιο πολύ δίκαιο, αλλά να ανοιχθεί ένας ουσιαστικός διάλογος για ένα ζήτημα πρωτόγνωρο για το χώρο μας. Και το παρακάτω κείμενο συμβάλει σε αυτήν την κατεύθυνση)

Γενικά μιλώντας η κριτική δεν είναι "σταυρός κ καρφί" αλλά απαραίτητο όπλο κάθε πολιτικού υποκειμένου. Κατά την άποψή μου αντιλήψεις οι οποίες απορρίπτουν συνολικά κάθε επιμέρους αγώνα στο όνομα της καθαρότητας,κάθε άλλο παρά συνεισφέρουν στους κοινωνικό-ταξικό κίνημα (το οποίο άλλωστε δεν αναγνωρίζουν ή ακόμα χειρότερα το αντιμετωπίζουν εχθρικά) και στην επαναστατική υπόθεση, αντιθέτως επιδιώκουν περίκλειστες ομαδοποιήσεις με μοναδικό στόχο την αυτο-επιβεβαίωση.

Είναι δε συνυπεύθυνες για την παραγωγή ελιτίστικων και αδιέξοδων λογικών. Δεν είναι ωστόσο καθόλου μόνες τους και κυρίως οι φορείς τους δεν καθορίζουν τίποτα ιδιαίτερο εδώ και πολύ καιρό, για να τις ανάγουμε σε ένα είδους σκιάχτρο προς λιθοβολισμό, που φοβίζει την κριτική εν γένει. Πολύ λιγότερο έως καθόλου λοιπόν,με απασχολεί ο φορέας της α-πολίτικης λογική του κειμένου το οποίο εν μέρει αφορά η απάντηση όσο η ίδια η απάντηση και η α-πολίτικη λογική που επίσης αναπαράγει.


Υπενθυμίζω ότι μεταξύ άλλων στη βάσανο της κριτικής έχουν μπει οι μεγαλύτερες επαναστατικές προσπάθειες στην ιστορία, η Παρισινή Κομμούνα κ η CNT-FAI (που είχαν χιλιάδες νεκρούς), αγωνιστές που έδωσαν τα πάντα για την πιο ωραία υπόθεση όπως η RAF και οι Τούρκοι Κομμουνιστές (με τους νεκρούς απεργούς πείνας), μεγέθη δηλαδή και αγώνες ασύλληπτα εν συγκρίση με το αποτέλεσμα ενός αγώνα που "κανει-και-δεν-κάνει-να-κριτικάρουμε". Άλλωστε η απάντηση στη Δημοκρατία της Γαληνότατης δεν είναι η Γενοβέζικη Δημοκρατία.

Σε συνάφεια με την προηγούμενη θέση για τα αδιέξοδα στα οποία οδηγούν ελιτίστικες αντιλήψεις, κανένας αγώνας δεν είναι υπεράνω κριτικής γιατί είναι ένας αγώνας που επηρρεάζει τους πάντες όπως δεν είναι υπεράνω κριτικής και τα υποκείμενά του

1) Οι περιοριστικοί όροι επιβλήθηκαν, χωρίς πρώτα να αποτελέσουν διεκδικούμενο κάποιου επιμέρους αγώνα. Δεν δόθηκε δηλαδή πολιτική συναίνεση σε αυτούς και μάλιστα προκαταβολική, όπως έγινε στην περίπτωση που βρίσκεται υπό συζήτηση. Η θέση "ή για όλα τα περιοριστικά ή για τίποτα" παραγνωρίζει αυτή την παράμετρο. Δεν ισχύει δηλαδή το 'κανείς δεν υπερασπίστηκε το βραχιολάκι". Με βάση τη λογική "το μη χείρον βέλτιστο" και την αναγνώριση ως εύλογου του διλήμματος που τέθηκε, το βραχιολάκι έγινε ζητούμενο, κατά συνέπεια και υπερασπίσιμο απέναντι στο χείρον. Δεν πρόκειτα περί τραγωδίας, αρχαίας ή νέας αλλά είναι σοβαρά προβληματική η αποδοχή αντίστοιχων διλημμάτων.

2) Το αποτέλεσμα ενός αγώνα με θετικά, αρνητικά, πολλά θετικά ή πολλά αρνητικά απολογίζεται σε σχέση με όσους τον διεξήγαγαν και φυσικά και σε σχέση με αυτούς που τον καθόρισαν. Πικρό και άβολο μεν, απολύτως συμβατό με την επαναστατική ηθική δε. Έχει γραφτεί στην απεργία πείνας του Κ.Σακκά για παράδειγμα από τον το Ν.Ρωμανό σχετικά με "τη διεκδίκηση της επιστροφής στη νομιμότητά τους" που δεν πρέπει να επιζητάται. Ήταν και τότε "χρέωμα";   

Για τα υπόλοιπα ισχύει ότι και στο 1). Ο νόμος Ρουπακιώτη ψηφίστηκε πριν, αλλά θα εφαρμοστεί με βάση μία τροπολογία για την οποία έχει πρώτα δηλωθεί από "τη δική μας πλευρά"-ότι είναι αποδεκτή η χρήση αυτού του μέσου επιτήρησης και καταστολής. Εχει δηλωθεί για την ακρίβεια από τον Ραγκούση, πριν καν τεθεί προς ψήφιση η τροπολογία, πριν καν προταθεί δημόσια τουλάχιστον από τους απέναντι, η συναίνεση σε ένα μέτρο στο οποίο βρισκόμαστε αντίθετοι. Σίγουρα το βραχιολάκι δεν είναι "το πιο σκληρό και απάνθρωπο μέσο".

Είμαστε όμως αντίθετοι στην ηλεκτρονική επιτήρηση κ το βραχιολάκι γιατί αναγνωρίζουμε σε αυτό το μέτρο, ένα κομμάτι του εκσυγχρονισμού της διαδικασίας ελέγχου και επιτήρησης, έναν εκσυγχρονισμό που σχεδιάζεται από το καθεστώς προκειμένου να διατηρήσει την κοινωνική ειρήνη.

Η δε διαδικασία της ανανέωσης της θεσμικής κατοχύρωσης αυτού του μέσου συνέβη -κ είναι ίσως το πιο σημαντικό- χωρίς να υπάρχει αρχικά η παραμικρή επίδραση με το κίνημα αλληλεγγύης για το ποια είναι η θέση του για αυτό το θέμα. Με την κυριαρχία μίας στρατηγικής που σχεδιάζεται από ένα δικηγόρο "με άκρες". Και που αν εν τέλει αν δεν απορριφθεί έστω και κατόπιν από την πλευρά μας,αναγορεύεται σε κινηματική. Άλλωστε ο Ραγκούσης δεν βρίσκεται αυτόβουλα εκεί που βρίσκεται,αλλά ως αποτέλεσμα επιλογής κ ενώ έχει κανονίσει συναντήσεις μέχρι και με τον πρωθυπουργό(;). Υπάρχει τελικά κάποιο όριο στο τι είναι αποδεκτό ως μέσο για την επίτευξη ενός σκοπού ή όλα παίζουν; Αν όλα παίζουν, τουλάχιστον ας μη βαυκαλιζόμαστε μιλώντας για ανυποχώρητες--ασυγκράτητες-αλεξικέραυνες αναρχίες, πολιτικά είναι εξίσου φαιδρό με τους βαυκαλισμούς για τις ανθρωπινότητες που φωτίζουν την πλάση και τα ζωντανά. Κι αν τελικά είναι όντως νίκη η εξέλιξη της απεργίας πείνας τότε δεν χρεώνεται θετικά και ο δικηγόρος υπεράσπισης την επιτυχία αυτής της εξέλιξης; Δεν υπάρχει δηλαδή μία προφανής αντίθεση ανάμεσα στη διαπίστωση (σε προηγούμενο κείμενο σου) ανάμεσα στο ρόλο που παίζει ο συγκεκριμένος δικηγόρος και στον απολογισμό ενός αγώνα τον οποίο σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό καθόρισε;

Κατά την ταπεινή μου γνώμη στην πραγματικότητα μία αμοιβαία υποχώρηση - ανάμεσα σε ένα τμήμα του καθεστώτος κ στο κίνημα αλληλεγγύης που επιτεύχθηκε έπειτα από το ξεδίπλωμα της διαμεσολάβησης σε όλο της το μεγαλείο, ονομάστηκε "νίκη". Οι αμοιβαίες υποχωρήσεις δεν είναι έγκληματα καθοσιώσεως. Πολλές φορές είναι και απαραίτητες. Πρέπει όμως να κρίνονται για τι τελικά εξυπηρέτησαν. Η συγκεκριμένη αμοιβαία υποχώρηση εξυπηρέτησε το αίτημα για άδεια,αυτή κερδήθηκε. Εξυπηρέτησε τη "δημοκρατική" πτέρυγα του καθεστώτος, καθώς αναδείχθηκε σε παράγοντα εξομάλυνσης και αποσυμπίεσης. Στρίμωξε την "σκληρή" πλευρά του καθεστώτος που εμφανιζόταν ανυποχώρητη κι αυτό καταχωρείται στα θετικά της αλλά είναι αρκετή; Θα ήταν σίγουρα αν επιδιώκαμε τον φαινομενικό εξανθρωπισμό του συστήματος. Δεν επιδιώκουμε αυτό και δεν γίνεται να αφήνουμε εντελώς στην άκρη τον τελικό και πραγματικό σκοπό μας.

3) Αυτό είναι ευκταίο και το ρήγμα (σημειολογικό κι αυτό) καταχωρείται στα θετικά της απεργίας πείνας και του αγώνα που αναπτύχθηκε σχετικά με αυτή.

4) Το ζήτημα φυσικά δεν είναι η τεχνολογία αυτή καθεαυτή, ούτε το "πανανθρώπινο ιδεώδες" (το ποιο;) αλλά ποιος χρησιμοποιεί την τεχνολογία και για ποιο σκοπό. Είναι επίσης μεταφυσική η εξαρχής προσωποκεντρική αντιμετώπιση ενός θέματος (*βραχιολάκι αλλά και άδειες) που δεν αφορά το χ πρόσωπο αλλά κάθε συμμέτοχο του αγώνα

5) Ένα πραγματικό κοινωνικό και ταξικό κίνημα μπορεί να κάνει διάκριση ανάμεσα στις εκάστοτε ατομικές προτεραιότητες κ το συνολικό στόχο που έχει το ίδιο (αν έχει).Αλλιώς καταλήγει συμπλήρωμα άλλων πολιτικών σχεδίων ή ως ομάδα πίεσης "για τους δικούς του".

Ας δούμε με μια πιο καθαρή ματιά,τώρα που δεν κινδυνεύει η υγεία του απεργού, αν εξαρχής αυτός ο αγώνας κατάφερε να έχει χαρακτηριστικά ανταγωνιστικά με το υπάρχον και αν προσέθεσε άθελά του, μία μαχητική ψηφίδα ανθρωπισμού στη μεγάλη εικόνα της "δημοκρατίας χωρίς αδιέξοδα". 


Για το τέλος καθαρά λόγια κ συγκεκριμένα. Προφανώς κ ο θάνατος ενός απεργού πείνας δεν είναι ζητούμενο ,αντιθέτως δεν πρέπει να μπαίνει καν "στο τραπέζι" από την πλευρά μας.Τίθεται (τουλάχιστον αν κ είναι λειψό από μόνο του) το ζήτημα της εξέλιξης της απεργίας πείνας κ της στάσης του κινήματος αλληλεγγύης.Η στάση "δεν πέτυχα αυτό που ήθελα,συνεχίζω όσο αντέχω,όταν δεν αντέχω-καντε ότι καταλαβαίνετε",μολονότι δεν θα ικανοποιούσε αντίστοιχα το θυμικό που ζητάει με το στανιό είτε νίκες και πανηγύρια είτε μάρτυρες ,μολονότι δεν θα ικανοποιούσε το επιμέρους αίτημα, θα παρέμενε σε συνάφεια ως προς τις απορριπτικές θέσεις και τους αγώνες μας απέναντι στις μεθοδεύσεις της καταστολής και της διαμεσολάβησης.Αδιέξοδο δηλαδή ή ένα ακατάβλητο δίλημμα (θάνατος ή βραχιόλι) δεν υπήρχε ή για την ακρίβεια δεν έπρεπε να υπάρχει.

Αν βέβαια η αλληλεπίδραση σκοπών του επιμέρους αγώνα και σκοπών του κινήματος δεν είναι ζητούμενο εξαρχής ή δεν τίθεται καν υπό σκέψη,τότε έχουμε την αντιστροφή της απαράδεκτης αξίωσης να γίνει ο κρατούμενος-απεργός πείνας αξία χρήσης στο όνομα του "κινήματος". Και αξιώνεται πια να γίνεται το "κίνημα" αξία χρήσης στο όνομα του κρατούμενου-απεργού πείνας. Η άκριτη αποδοχή της όποιας εξέλιξης (γιατί αυτή ήρθε ως αποτέλεσμα ενός πολύ σκληρού μέσου όπως αυτό της απεργίας πείνας,κάτι που εύλογα συγκινεί κ δημιουργεί συναισθηματική φόρτιση) συνεπάγεται την αποδοχή της απουσίας της πολιτικής σκέψης.

Δεν χρειαζόμαστε ούτε αυτομαστίγωμα ούτε πλασματικές νίκες. Μεγαλύτερη συνέπεια στους διακυρηγμένους σκοπούς μας και διασηφήνιση ποιοί είναι τελικά αυτοί, χρειαζόμαστε σίγουρα. Αν μη τι άλλο δυναμική υπάρχει και αναδείχτηκε και αυτή το προηγούμενο χρονικό διάστημα κι αυτό καταχωρείται στα θετικά.Το θέμα είναι πώς χρησιμοποιείται αυτή κι αν εξαντλείται σε μάχες αναπαραγωγής μίας τουλάχιστον περιορισμένης πολιτικής ύπαρξης.

6 σχόλια:

  1. Επειδή δεν το έχω δει να κυκλοφορεί ιδιαίτερα αυτό το κείμενο στο διαδίκτυο κι επειδή το θεωρώ μια σοβαρή κριτική σε σχέση με το βραχιολάκι που πολύ απέχει από μεταφυσικές συνωμοσιολογικές μπαρούφες το καταθέτω στην παρούσα συζήτηση σαν μια ακόμα συμβολή. Είναι γραμμένο από τον Τάσο Θεοφίλου ως απάντηση σε δημοσίευμα της Αυγής.

    Σχετικά με την τοποθέτηση βραχιολιού-GPS σε κρατούμενους.



    Με αφορμή το ρεπορτάζ στην «Αυγή» της Κυριακής (20.01.2013) της κ. Ειρήνης Λαζαρίδου σε σχέση με τα σχέδια του υπουργείου Δικαιοσύνης για την τοποθέτηση βραχολιού-GPS [1] σε υπόδικους και κατάδικους, θα προσπαθήσω να εκφράσω κάποιες διαφωνίες και να συμπληρώσω κάποιες σκέψεις σε μια συζήτηση που δυστυχώς, προς το παρόν, δεν δείχνει να απασχολεί σε βαθμό ανάλογο με τη σημασία της. Σαν να μην πρόκειται για ένα μέτρο που σηματοδοτεί το ολοκληρωτικό πέρασμα σε μια κοινωνία επιστημονικής δυστοπίας.

    Το εν λόγω ρεπορτάζ εντοπίζει ως κυρίαρχο πρόβλημα των ελληνικών φυλακών τον υπερπληθυσμό τους και αμφισβητεί την αποτελεσματικότητα του μέτρου αυτού ως προς την αποσυμφόρησή τους. Κύριο εμπόδιο θεωρεί το υψηλό κόστος και εκφράζει τον φόβο ότι, κατά το παράδειγμα των χωρών της Λατινικής Αμερικής, μόνο οι πλούσιοι κρατούμενοι και συγκεκριμένα τα στελέχη του οργανωμένου εγκλήματος θα μπορούν να κάνουν χρήση του (εκτίοντας τις ποινές τους σε κατ” οίκον περιορισμό) τη στιγμή που η πλειοψηφία των κρατουμένων θα συνεχίσει να στοιβάζεται σαν τις κατσαρίδες.

    Θεωρώ μερική και ως εκ τούτου προβληματική την αναγωγή του υπερπληθυσμού σε κυρίαρχο πρόβλημα της φυλακής. Σίγουρα είναι ντροπιαστικό για μια κοινωνία να στοιβάζει τους αποδιοπομπαίους τράγους της ανά τετράδες σε κελιά των 3 τετραγωνικών μέτρων, όπως συμβαίνει στις περισσότερες φυλακές της χώρας. Όμως ακόμη χειρότερη είναι η νεκρική άνεση που προσφέρουν τα τρίκλινα ευρύχωρα κελιά με θέρμανση και ζεστό νερό στις καινούργιες κλειστές φυλακές αμερικάνικου τύπου. Τρίκαλα, Δομοκός, Γρεβενά, Νιγρίτα, Χανιά. Στα όρια της αισθητηριακής απομόνωσης, απομονωμένος ακόμα και από τις επαρχιακές πόλεις στις οποίες υποτίθεται ότι είναι χτισμένες αυτές οι φυλακές, ο κάθε κρατούμενος, ως εξωτερικό ερέθισμα, δικαιούται μόνο ένα μικρό κομμάτι ουρανού πάνω από ένα κλειστοφοβικό προαύλιο που σε μέγεθος και αρχιτεκτονική περισσότερο θυμίζει πάτο άδειας πισίνας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συνέχεια από παραπάνω...

    Το σακάτεμα του ψυχικού κόσμου του κρατούμενου, η κοινωνική και η οικονομική του καταστροφή, η βίαιη τοποθέτησή του σε μια τεχνητή και επιβεβλημένη από την ποινική Δικαιοσύνη κοινότητα, η στέρηση των αγαπημένων του προσώπων, ο περιορισμός των αισθήσεων, με λίγα λόγια η διαδικασία απανθρωποποίησής του, είναι τα βασικά προβλήματα της φυλακής. Ο υπερπληθυσμός είναι ένα πρόβλημα τόσο υπαρκτό όσο και ενδεικτικό της σαδιστικής αδιαφορίας του τιμωρητικού συστήματος, αλλά με το να επικεντρώνει κανείς σε αυτό κινδυνεύει να συσκοτίσει το ουσιαστικό πρόβλημα, που είναι η φυλακή καθ” αυτή.

    Ωστόσο, για όσους επιμένουν στην αναγκαιότητα ύπαρξης των φυλακών και αναζητούν κάποια θεσμική λύση για την καλυτέρευση των συνθηκών μέσα σε αυτές, αυτή δεν μπορεί να είναι άλλη από τη μείωση των ποινών, την επιεικέστερη αντιμετώπιση των παραβατών και την καθιέρωση της έκτισης των 3/7 έναντι των 3/5 που ισχύει σήμερα για την αναστολή ποινής.

    Οι φόβοι που εκφράζονται στο ρεπορτάζ, για τη δυνατότητα που ενδεχομένως να αποκτήσουν τα στελέχη του οργανωμένου εγκλήματος να μετατρέψουν την ποινή τους σε κατ” οίκον περιορισμό καταφέρνοντας έτσι να συνεχίσουν την εγκληματική τους δραστηριότητα, είναι μάλλον αβάσιμη. Στην Ελλάδα, όσο και αν ακούγεται περίεργο, παρά τη διαπλοκή του με την πολιτική και οικονομική εξουσία, το οργανωμένο έγκλημα διώκεται με ειδικούς νόμους και τα στελέχη του καταδικάζονται σε εξοντωτικές ποινές. Η ποινική Δικαιοσύνη δεν έχει δείξει καμιά επιείκεια απέναντί του και δεν προκύπτει ότι θα αλλάξει τακτική με αφορμή το βραχιολάκι. Το βραχιολάκι λοιπόν δεν έρχεται για να βγάλει από τη φυλακή τα στελέχη του οργανωμένου εγκλήματος. Πολύ περισσότερο, δεν έρχεται για να ανακουφίσει τους κρατούμενους από τον υπερπληθυσμό, τη στιγμή που είναι γνωστό ότι οι προφυλακίσεις και οι καταδικαστικές αποφάσεις επιβάλλονται από τα ελληνικά δικαστήρια με μια ευκολία που δίνει την εντύπωση ότι πρόκειται για κάποιου είδους αρνητική βαθμολογία σε διαγωνισμό. Σαν να είναι οι ποινές που καταδικάζουν ανθρώπους σε εγκλεισμό το αποτέλεσμα κάποιας λογιστικής εξίσωσης και όχι τα χρόνια που φορτώνονται στην πλάτη τους πραγματικοί άνθρωποι θαμμένοι ζωντανοί.

    Δεδομένης της έκρυθμης κοινωνικής κατάστασης και της αντιμετώπισής της από την εξουσία μέσω του» δόγματος της μηδενικής ανοχής», το βραχιολάκι όχι μόνο δεν θα συμβάλει στην αποσυμφόρηση των φυλακών, αλλά αντίθετα θα προκαλέσει ένα κύμα αυστηροποίησης της ποινικής Δικαιοσύνης, δίνοντας στους λειτουργούς της τη δυνατότητα να φυλακίζουν με τη σαδιστική άνεση που το έκαναν έως τώρα, αλλά και επιπλέον να επιβάλλουν το όχι μόνο ανώδυνο αλλά και κερδοφόρο για το κράτος «βραχιολάκι» σε κατηγορίες παραβατών τόσο ελαφριές που μέχρι τώρα δεν συνηθιζόταν να έχουν επιπτώσεις. Δηλαδή με το παραμικρό πλημμέλημα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δεδομένης της έκρυθμης κοινωνικής κατάστασης και της αντιμετώπισής της από την εξουσία μέσω του» δόγματος της μηδενικής ανοχής», το βραχιολάκι όχι μόνο δεν θα συμβάλει στην αποσυμφόρηση των φυλακών, αλλά αντίθετα θα προκαλέσει ένα κύμα αυστηροποίησης της ποινικής Δικαιοσύνης, δίνοντας στους λειτουργούς της τη δυνατότητα να φυλακίζουν με τη σαδιστική άνεση που το έκαναν έως τώρα, αλλά και επιπλέον να επιβάλλουν το όχι μόνο ανώδυνο αλλά και κερδοφόρο για το κράτος «βραχιολάκι» σε κατηγορίες παραβατών τόσο ελαφριές που μέχρι τώρα δεν συνηθιζόταν να έχουν επιπτώσεις. Δηλαδή με το παραμικρό πλημμέλημα.

    Είναι σημαντικό να γίνει σαφές ότι αυτό το μέτρο δεν αφορά μόνο κρατουμένους ή μόνο παραβατικές και υποπολιτισμικές ομάδες. Αφορά όλους όσοι έχουν για μοναδικό τους εμπόρευμα την εργασιακή τους δύναμη. Ολόκληρο το προλεταριάτο. Και αυτό γιατί είναι η τάξη αυτή που, όσο η κρίση βαθαίνει και η απαξίωση της εργασιακής δύναμης παίρνει πρωτοφανείς διαστάσεις, τείνει να είναι έκθετη σε μια ολοένα και αυστηρότερη ποινική καταστολή.

    Σε συνδυασμό με την «εναλλακτική» ποινή (που, όπως αποκάλυψε ο υφυπουργός Δικαιοσύνης στην τηλεοπτική εκπομπή «Πρωταγωνιστές» είναι επίσης στις προθέσεις του υπουργείου), δηλαδή την άμισθη «κοινωφελή «εργασία, είναι το πρώτο βήμα για την εγκαθίδρυση του σωφρονιστικού – βιομηχανικού συμπλέγματος στην Ελλάδα, που θα δώσει τη χαριστική βολή στην ήδη απαξιωμένη εργασιακή δύναμη, αφού η βιομηχανία της ποινικής καταστολής θα είναι σε θέση να παρέχει έναν απόλυτα ελεγχόμενο και συγχρόνως άμισθο στρατό εργαζομένων δημιουργώντας ένα τοπίο επιστημονικής δυστοπίας. Οι προλετάριοι λοιπόν δεν θα έχουν τίποτα να χάσουν παρά τις μεταμοντέρνες και με GPS αλυσίδες τους.

    Α. Θεοφίλου, κρατούμενος φυλακών Δομοκού

    [1] : http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=744761

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πολύ καλή και συγκροτημένη ανάλυση .... αλλά.... δύο πράματα:

    1. Στη μετά Ξηρού εποχή είχε δημιουργηθεί ένα δεδικασμένο το οποίο έλεγε ότι για να καταφέρεις να πάρεις άδεια (με οποιοδήποτε τρόπο) θα έπρεπε να κάνεις απεργία πείνας για 30+ μέρες με ότι αυτό συνεπάγεται. Αυτό είναι δεδομένο που δεν πρέπει να παραβλέπουμε. Δεν καταλαβαίνω δηλαδή με ποιο τρόπο θα επιστρέφαμε σε οποιοδήποτε καθεστώς αδειών χωρίς τον αγώνα του Ρωμανού. Ο επόμενος που θα ζητούσε άδεια θα την έπαιρνε έτσι αναίμακτα? Η τακτική εξόντωσης των πολιτικών αντιπάλων του κράτους δεν θα σταματούσε εκεί.

    2. Με βάση και το 1, το να γνωρίζεις ότι μέσα από έναν μερικό αγώνα δεν μπορείς να επιδιώκεις τον ολικό χαρακτήρα των αιτημάτων σου δεν είναι απαραίτητα αμοιβαία υποχώρηση. Είναι ρεαλισμός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. άλλο ένα ενδιαφέρον κείμενο για το θέμα http://polyergaleio.blogspot.gr/2014/12/blog-post.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ένα κείμενο που βάζει τα πράγματα στη θέση τους:
    https://athens.indymedia.org/post/1537320/

    ΑπάντησηΔιαγραφή